Algemene voorwaarden MvE Multiservice
E-mail: mvemultiservice@outlook.com
Website: www.mve-multiservice.nl
Artikel 1 - Definities
MvE Multiservice: MvE Multiservice, gevestigd te Wijk aan Zee, KvK-nummer 34324222.
Klant: degene met wie MvE Multiservice een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: MvE Multiservice en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens MvE Multiservice.
MvE Multiservice en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
MvE Multiservice en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van MvE Multiservice zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld
Een aanbod of offerte is maximaal 3 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij MvE Multiservice en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 - Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag MvE Multiservice de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt MvE Multiservice slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 - Prijzen
MvE Multiservice hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
MvE Multiservice mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
MvE Multiservice en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
MvE Multiservice mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
MvE Multiservice moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
MvE Multiservice zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Een consument mag de overeenkomst met MvE Multiservice opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
MvE Multiservice mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die MvE Multiservice hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat MvE Multiservice aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
MvE Multiservice mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 - Gevolgen te late betaling
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag MvE Multiservice de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan MvE Multiservice.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag MvE Multiservice zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van MvE Multiservice op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door MvE Multiservice, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 - Herroepingsrecht
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het een spoedreparatie betreft
het weddenschappen of loterijen betreft
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar mvemultiservice@outlook.com, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van MvE Multiservice, www.mve-multiservice.nl.
Artikel 9 - Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 10 - Retentierecht
MvE Multiservice kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van MvE Multiservice heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan MvE Multiservice.
MvE Multiservice is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 11 - Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan MvE Multiservice te verrekenen met een vordering op MvE Multiservice.
Artikel 12 - Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van MvE Multiservice die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van MvE Multiservice de polis van deze verzekeringen ter inzage.
De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.
De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.
Artikel 13 - Intrekking opdracht
Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 14 - Klachtplicht
Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 15 - Garantie
Wanneer de Klant en MvE Multiservice een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor MvE Multiservice enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 16 - Uitvoering van de overeenkomst
MvE Multiservice voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
MvE Multiservice mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat MvE Multiservice op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat MvE Multiservice tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 17 - Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan MvE Multiservice.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert MvE Multiservice de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door MvE Multiservice redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 18 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart MvE Multiservice tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door MvE Multiservice geleverde producten en/of diensten.
Artikel 19 - Klachten
De Klant moet een door MvE Multiservice geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant MvE Multiservice daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming MvE Multiservice hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat MvE Multiservice hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en MvE Multiservice.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat MvE Multiservice andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 20 - Ingebrekestelling
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan MvE Multiservice.
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling MvE Multiservice ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer MvE Multiservice een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid MvE Multiservice
MvE Multiservice is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer MvE Multiservice aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
MvE Multiservice is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer MvE Multiservice aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van MvE Multiservice vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 24 - Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer MvE Multiservice toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door MvE Multiservice nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat MvE Multiservice in verzuim is.
MvE Multiservice mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer MvE Multiservice kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 25 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van MvE Multiservice door de Klant niet aan MvE Multiservice kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor MvE Multiservice 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat MvE Multiservice kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als MvE Multiservice de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
MvE Multiservice hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer MvE Multiservice hiervan voordeel heeft.
Artikel 26 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en MvE Multiservice de overeenkomst aanpassen.
Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden
MvE Multiservice mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag MvE Multiservice altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal MvE Multiservice zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 28 - Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met MvE Multiservice aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van MvE Multiservice.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat MvE Multiservice bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en MvE Multiservice is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van MvE Multiservice is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en MvE Multiservice, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 16 december 2024.